Truck Bar … by Κόιος Αθανάσιος

Ημερομηνία : 31 Ιουλίου 2010

Truck Bar

…συνάντησα ένα Φίλο και Συγχωριανό στην πλατεία του χωριού, όπου τα Παιδιά του ( ο γιός του Άκης και η νύφη του Γιώτα ) διατηρούν  το κατάστημα « Μπουγάτσα « Η Γρίβα»,  και χάρηκα από καρδιάς που βρήκαμε λίγη ώρα να τα πούμε. Λίγο το ένα λίγο το άλλο με προσκάλεσε σπίτι του, με την πρώτη ευκαιρία, να πιούμε ένα ποτό και να πάρουμε ένα μεζεδάκι με φόντο το Πανέμορφο Πάικο.

 Πώς να αντισταθείς σε μία τέτοια πρόσκληση, αδύνατον. Έτσι και έγινε. Μένοντας πιστός στις Παραδόσεις και ακολουθώντας το ρητό … το γοργόν και χάριν έχει,  το ίδιο απόγευμα κατηφόρισα προς το σπίτι του. 

Φτάνοντας  στην αυλή του στην αριστερή πλευρά υπήρχαν παρκαρισμένες 4 εντυπωσιακά μοντέλα από Νταλίκες.

Χρόνια οδηγός ο Θανάσης, σκέφτηκα, σε ένα χωριό όπου οι μεταφορές αποτελούσαν και αποτελούν μέχρι σήμερα ένα μεγάλο κομμάτι της καθημερινής δραστηριότητας.

Το Πάικο, μου λέγανε από παιδί, πάντοτε πρόσφερε στη Γρίβα τα αγαθά του. Ξυλεία, Κάστανα, Βοσκοτόπια, και πλούσια νερά προς  εκμετάλλευση. Η δύναμη του νερού έφερε και την δημιουργία των Μπατανιών και των Δριστέλλων. 4 Μεγάλα διπλά μπατάνια στον Στραβοπόταμο. Δριστέλλα στο κάθε ένα από αυτά. Ο παπούς μου ο Κυριάκος είχε και μυλόπετρες μέσα. Βλέπετε η Γρίβα ήταν Κεφαλοχώρι. Το πρώτο και μεγαλύτερο Γναφειοχώρι της περιοχής. Υψηλής ποιότητας βελέντζες  γνέθονταν και παράγονταν στη Γρίβα. Εδώ έβγαινε το μαλλί , εδώ γνέθονταν και γινόταν Τσόχα. Εδώ φτιαχνόταν και η περιβόητη Τσόχα που έντυνε τους  Στρατιώτες της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Στους αργαλειούς γινότανε τα τόπια και πήγαιναν για επεξεργασία στα Μπατάνια και στις Δριστέλλες μας. Χρόνια δόξης και τιμής. Χρόνια μοναδικής προσφοράς στον τόπο τούτο. Εδώ βαφόταν με το φυτό « Ρούιχ », ένα φυτό που έδινε το χαρακτηριστικό σκούρο πράσινο χρώμα στις στολές και τα μόνωνε με την κολλώδη του σύνθεση από την βροχή και το κρύο.

Εδώ έπαιρνε την  τελική του υφή και μορφή και έτσι ήταν έτοιμη να μεταφερθεί στην συνέχεια σε οποιαδήποτε περιοχή της Μακεδονίας .Κάπως έτσι, αναγκαστικά, γεννήθηκαν και οι μεταφορές. Με τα άλογα και τα μουλάρια στην αρχή,  την Σούστα στο κατόπιν, τα Κάρα στην συνέχεια και σήμερα με τα Φορτηγά και τις Νταλίκες.

Οι μεταφορές στην Γρίβα ήταν καθημερινή δραστηριότητα.  Όλα τα αγαθά του Πάικου έπρεπε να κατέβουν πρωτίστως στο χωριό. Από εκεί η Ξυλεία, ο Ρουχισμού, το Κρασί και τα Σταφύλια, τα Κάστανα, ξεκινούσαν από το Κεφαλοχώρι της Γρίβας  για να πουληθούν ή να ανταλλαχθούν με άλλα αγαθά. Από εκεί  πίστεψα κι εγώ ότι επηρεάστηκε και ο θανάσης για να επιλέξει το Hobby του.

Εικ. Μεταφορές με Γαϊδουρι και Μουλάρι

Εικ. Μεταφορές με κάρο

Καθίσαμε λοιπόν αναπαυτικά στη βεράντα, με φόντο μια πανέμορφη Νταλίκα συνδεδεμένη στην κλειστή της καρότσα, και συνεχίσαμε την κουβεντούλα μας , περίπου από εκεί που την είχαμε αφήσει.

 « Να βάλω ένα ποτάκι να πιούμε  ; … ρωτάει ο Θανάσης » …  « να βάλεις βέβαια … του απαντώ ». Πηγαίνει λοιπόν και ανοίγει την Καρότσα της Νταλίκα και εμφανίζεται ένα απίθανης ομορφιάς BAR. Ξανα-Εντυπωσιάστηκα. Δεν μπορούσα να Ξεκολλήσω τα μάτια μου από κει. Δεν είχα δει πιο όμορφο BAR. 

Το Θέμα συζήτησης πλέον ήταν μόνο  το TRUCK-BAR, όπως το έχει ονομάσει . Άρχισε λοιπόν να μου εξιστορεί την υλοποίηση του Hobby του. Πίσω, στο μακρινό πλέον 1987, έκανε την πρώτη του προσπάθεια. Μόνο με την φαντασία του και τα σύγχρονα ξυλουργικά μηχανήματα  στο ξυλουργείο  του Μίσκου Δημήτριου.  Ήθελε να δει αν πιάνει το χέρι του κι αν κόβει το μάτι του.  Το πρώτο μοντέλο ( ένα Μπλέ Φορτηγό ) έδινε πολλές υποσχέσεις.  

Έτσι 3 χρόνια αργότερα, μετά από αρκετή έρευνα και συγκέντρωση σχεδίων υπό κλίμακα, άρχισε πλέον η κατασκευή του πρώτου μοντέλου. Ήθελε να έχει την προβλεπόμενη κλίμακα, την σωστή λεπτομέρεια. Τα δυσκολότερα κομμάτια ήταν οι άξονες, το τιμόνι ( γυρνάει κανονικά τις ρόδες ), τα μεταλλικά μέρη ( παραπέτα, εξατμίσεις, ρόδες, ποδοστήρια, χερούλια κ.α.)  και η απόλυτη εφαρμογή των υπόλοιπων μερών της ξύλινης νταλίκας. Μετρήσεις από δω, συναρμολόγηση από κει και μετά από 3 μήνες ήταν έτοιμηο για βάψιμο.    

Έτσι στα επόμενα 6 Χρόνια ( γιατί στη Γρίβα με τόσα πλατάνια και δροσιά ο χρόνος έχει άλλη ροή ) δημιούργησε συνολικά 5 μοντέλα. Ένα από κάθε είδος. Mercedes, Volvo, Scania, Kenworth και Renault Premium. Αυτή τη περίοδο δε ετοιμάζει τα σχέδια του για την κατασκευή ενός ακόμα μοντέλου, ενός DAF.

Μπήκα κι εγώ στον πειρασμό να ρωτήσω αν πουλάει κάποιο μοντέλο, έτσι για να κάνουμε πλάκα. Η Θετική του απάντηση, μαζί με την λογική τιμή που συμφωνήσαμε τελικά, ήταν μια ευχάριστη έκπληξη. Δεν ήθελα όμως να πάρω καμία από τις υπάρχουσες κατασκευές. Του έκανα λοιπόν παραγγελία μια Νταλίκα Mack. Λάτρεις των American style φορτηγών, με τους 4 άξονες για ειδικές μεταφορές. Μου υποσχέθηκε ότι σε 4 μήνες θα είναι έτοιμη. Η συμφωνία λοιπόν επικυρώθηκε με ένα ποτηράκι « Γράπα », το πιο ιερό συμβόλαιο στη Γρίβα…

Διάθεση Αρχειακού Υλικού & Φωτογραφίες : Κόιος Τρ. Αθανάσιος

επιμέλεια : Χρήστος Αθ. Κόιος

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s