Εντόπια, η Μακεδονική® Ελληνική (Αρχαία Δωρική) διάλεκτος … αυταπόδεικτα !

Ημερομηνία :  7 Απριλίου 2011               Διαβάστε τα 34 Σχόλια


Έρευνα, Καταγραφή, επιμέλεια Κειμένου : Χρήστος Αθ. Κόϊος.
Το παρακάτω άρθρο είναι κατοχυρωμένο πνευματικά και δημοσιεύτηκε στο Βιβλίο με τίτλο:
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΓΡΙΒΑΣ … από την Γιαγιά μου Μπέλα Ολυμπία ! … πληροφορίες ΕΔΩ !

σ.σ. Συντάκτη: Με τον όρο «Μακεδονία®» και ΟΛΑ τα παράγωγά του, αναγνωρίζουμε ΜΟΝΟ οτιδήποτε είναι Ελληνικό. Κάθε αναφορά σε σφετεριστικά ψευδή κλεψίτυπα Κράτη, Γλώσσες και Εθνότητες πλην της γνήσια Ελληνικής Μακεδονίας® των Ελλήνων, αποτελούν γελοιότητες και τα χλευάζουμε (προστιθέμενης αυτής και όλων των υποστηρικτών του) !
Τα μόρφωμα Βορείως αναγνωρίζεται μόνο ως «ΣΚΟΠΙΑ». 

Η γλώσσα, την οποία οι πάσης φύσεως άσχετοι ονομάζουν Σλαβομακεδονική, προέρχεται εν μέρη από την Μακεδονική® (Αρχαία Δωρική) Ελληνική διάλεκτος. Συμπεριλαμβάνονται σ΄ αυτήν εν το πλείστο 950 διαπιστωμένες λέξεις της Αρχαίας Δωρικής διαλέκτου, που ομιλούσαν οι γνήσιοι Έλληνες Μακεδόνες® της περιοχής και ήταν μια από τις αρχαίες Ελληνικές διαλέκτους, με έτερες … την Ιωνική, την Αιολική και την Αττική.

Ο πρώτος Μακεδόνας® που ασχολήθηκε με τα εντόπια ήταν ο Κωνσταντίνος Τσιούλκας. Γεννήθηκε στην Κορησσό Καστοριάς το 1845. Μετά την αποφοίτησή του από το βασικό σχολείο του χωριού του συνέχισε τις σπουδές του ως υπότροφος του Φιλεκπαιδευτικού Συλλόγου, στο Γυμνάσιο Καστοριάς. Μετά δίδαξε στο χωριό του. Το 1875 στάλθηκε με υποτροφία στην Αθήνα όπου φοίτησε στην Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού Πανεπιστημίου και έγινε ο πρώτος γυμνασιάρχης στο Ελληνικό γυμνάσιο Μοναστηρίου.
Είκ.:  L’Empire Ottoman W.Kellner Πληθυσμός Μακεδονίας 1911 _ Σύνολο !
 
Το 1907 εξέδωσε το πόνημά του «Εκ συγκρίσεως της Σλαβοφανούς Μακεδονικής® Γλώσσης προς την Ελληνικήν», το οποίο επανεξεδόθη το 1991… και βρίσκεται σε κυκλοφορία μέχρι σήμερα !
Παραθέτει πάνω από 4000 λέξεις, τις οποίες συγκρίνει με Ομηρικές και Λαϊκές, όπως ονομάζει την Νεοελληνική. Ισχυρίζεται ότι το γράμμα «μ» στο τέλος του πρώτου προσώπου των ρημάτων τοποθετήθηκε από τους Έλληνες καλόγερους για να πεισθούν πιο εύκολα οι Σλάβοι να ασπαστούν τον Χριστιανισμό.
Μερικές χαρακτηριστικές λέξεις εύκολα κατανοητές για έναν μη ειδικό δίνονται αμέσως παρακάτω:
Βήρ = οβηρός, χώρος συγκέντρωσης υδάτων
Αχούρ = αχυρώνας, στάβλος
Σίτο = σιτάρι
Αργκάτ = εργάτης
Φούρκα = φύρκος, αδράχτι
Μύλιμα = αλέθω, από το μύλος
Βόσκα = ψείρα, από το βοσκάς
Ράκα = χέρι, από δραξ
Ντρέν = δρυς
Κόσμα = κόμη, τρίχα
Γκλάβα – κεφαλή, από το Μακεδονικό® κλεβή
Μάικα = μητέρα, από το μαία
Πλάτνο = πλατύ πανί, υφαντό.
Κολάι = ευκολία
Κάτσαμ = κάθομαι
Ντάρτσαμ = δωρίζω
Άραμ = άρω, οργώνω
Τρούπκα, ντούπκα = τρύπα
Ρασπείραμ = από το ρας = παρά και πειράομαι = καταλαβαίνω
Λιούλκα = λίκνο, κούνια
Μύσκα = μυς, ποντίκι
Πλέταμ = πλέττω, πλέκω
Πάρνταμ = πέρδομαι, πορδή
Νυβιάστα = νύμφη
Ντουρβάνα = (εκ ξύλου, εκ δρυός), ντρβάνι από το λεξικό της αρχαίας Ελληνικής γλώσσας του Σταματόπουλου. Η ντουρβάνα είναι ένα ξύλινο δοχείο μικρής διαμέτρου, όπου τα παλιά χρόνια ανακάτωναν το γιαούρτι με κρύο νερό και το χτυπούσαν για να βγει το βούτυρο και το υπόλοιπο να γίνει αριάνι.
Μπάρα = αμπάρα, αποθηκευτικός χώρος. Η μπάρα είναι μεγάλος τεχνητός λάκος για συγκέντρωση νερού, που χρησιμεύει για το πότισμα των ζώων αλλά και για γεωργικές εργασίες (π.χ. στο φύτεμα του καπνού).

Το γράμμα «μ» στο τέλος του πρώτου προσώπου των ρημάτων που τα κάνει Σλαβοφανή, μπορεί να αφαιρεθεί και να έχει κανείς τον καθαρό Μακεδονικό® τύπο. Διαπιστώνεται επίσης ότι το «ω», μετατρέπεται σε «α».

Οι τόνοι, ψιλή και δασεία, προφέρονται ως «j» και «h» της Λατινικής, δηλαδή της Δωρικής γραφής, σύμφωνα με τον Ολλανδό Ελληνιστή του 15ου αιώνα Έρασμο.
Στην Μακεδονική® όμως η δασεία αντιστοιχεί στο «V», δηλαδή το βήτα της Αττικής διαλέκτου (δες το λήμμα «β» του λεξικού της αρχαίας Ελληνικής γλώσσας του Σταματόπουλου). Έτσι η λέξη «εσπέρα» γίνεται «βέτσερα», που θα πει βραδινό φαγητό. Το «εγώ» γίνεται «για», το «έδω» που σημαίνει τρώγω γίνεται «γιάντα». Τα γράμματα «β», «δ», «ζ» κλπ προφέρονται ως «b», «d», «z»= τα. Έτσι η λέξη «ντάρτσαμ» προκύπτει από την λέξη «δωρίζω».

Όλα αυτά μπορεί να τα μελετήσει με μια διατριβή ένας γνήσιος Μακεδόνας® (μόνο Έλληνας στην καταγωγή) μαζί με την μελέτη του Ομήρου και των Σλαβικών γλωσσών και να κάνει την σύγκριση. Ως γνωστόν, η Μακεδονική® εμπεριέχει 1164 Ομηρικές έννοιες και από κάθε έννοια μπορούν να παραχθούν πολλές λέξεις.
Είχε δίκιο άλλωστε ο Μητροπολίτης του Νόβι Σαντ, όταν έλεγε ότι το 80% των Σερβικών λέξεων έχουν ρίζα Ελληνική.
Επομένως, ο κορμός της Μακεδονικής διαλέκτου, δηλαδή τα εντόπια, είναι Ελληνικός.

Κάποιοι να σταματήσουν να μιλούν για Σλαβόφωνους Μακεδόνες και να μιλούν για Ελληνόφωνους Σλάβους.
Η Νεοελληνική εμπεριέχει δεκαπέντε χιλιάδες Ιταλικές και πέντε χιλιάδες Τούρκικες λέξεις. Φούρνος, φαντάρος, πόρτα, φέτα, βόλτα, ρόμπα, νέτα, σκέτα, αντίο κλπ, είναι Ιταλικές λέξεις. Δηλαδή πρέπει να λέγεται ΙταλοΕλληνική;
Οι Βούλγαροι, μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, αφαιρούν τις Ελληνικές (δηλαδή της Μακεδονικής® διαλέκτου) λέξεις και τις αντικαθιστούν με Σλάβικες. Δηλαδή αυτό που κάνει τώρα ο κ. Γκρουέφσκι και η Βουλγάρικη παρέα του.
Μετά τον Κριμαϊκό πόλεμο και την διακήρυξη της Χάτι – Χουμαγιούμ (ευτυχής γραφή) το 1856, που προσαρμόστηκε στην συνθήκη των Παρισίων, ο Σουλτάνος παραχώρησε μεταρρυθμίσεις στους Χριστιανούς και από τότε αρχίζει ευνοϊκότερη πνευματική κίνηση μεταξύ των υπόδουλων Ελλήνων. Έτσι στην Μακεδονία®, από τον Νέστο έως την Πίνδο, ιδρύονται σχολεία σχεδόν σε κάθε χωριό, Ελληνικά φυσικά. Οι γονείς όσων παιδιών πήγαιναν στο σχολείο φρόντιζαν για στέγη και διατροφή των δασκάλων. Δημιουργούνται επίσης και σχολαρχεία σε πολλές πόλεις και κωμοπόλεις.

Ο Τίτο είχε κάνει απογραφή των πληθυσμών στην περιοχή της Βαρντάρσκα (σημερινά Σκόπια) … της νότια περιοχής της Γιουγκοσλαβίας.
Είχαν απογραφεί (χονδρικά), εξακόσιες χιλιάδες Βούλγαροι, εξακόσιες χιλιάδες Αλβανοί, τριακόσιες χιλιάδες Σέρβοι και τετρακόσιες χιλιάδες Έλληνες.
Δηλαδή κανένας δεν δήλωσε Μακεδόνας® σαν ξεχωριστή εθνότητα … το Ελληνικό κράτος σιωπά και οι απανταχού ανόητοι φλυαρούν !

σ.σ. Συντάκτη ( 9 Απριλίου 2011 ) :  Θέλω να ευχαριστήσω, μέσα από την καρδιά μου, τούς Ιστότοπους που αγκάλιασαν, ενστερνίστηκαν και αναμεταδίδουν (με εκπληκτική, θα έλεγα, ταχύτητα) την ανωτέρω πραγματεία υποσχόμενος ότι θα παραμείνω αμετακίνητα πιστός στην αλήθεια της ύπαρξης ΜΙΑΣ και ΜΟΝΑΔΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ® που ξέρει όλος ο πλανήτης … της Ελληνικής !

38 thoughts on “Εντόπια, η Μακεδονική® Ελληνική (Αρχαία Δωρική) διάλεκτος … αυταπόδεικτα !

  1. Εχω σε ψηφιακή μορφή το βιβλίο του Τσιούλκα στην αρχική του έκδοση, και θα το ήθελα στην έντυπη έκδοση του 1991.
    Μήπως ξέρετε το εκδοτικό οίκο;

    • Αγαπητέ cummulus.
      Το βιβλίο βρίσκεται πρός πώληση στο http://www.biblioasi.gr/product_info.php?manufacturers_id=910&products_id=119928&op=list ,
      η έκδοση είναι : Γρηγόρη
      και κοστίζει : Τιμή Εκδότη: 18,40€ και Τιμή biblioasi.gr: 16,56€.
      θα ήθελα να σε παρακαλέσω, εκ μέρους όλων των αναγνωστών της εφημερίδας μας και τους απανταχού Μακεδόνες να διαθέσεις την ψηφιακή μορφή του βιβλίου του Κ.Τσιούλκα στην αρχική του έκδοση, ώστε να το επισυνάψω στο σχετικό άρθρο…θα με γλυτώσεις από πολύ κόπο ψηφιοποίησης του έργου.
      Καλή συνέχεια.

  2. Καλημέρα σας. Ὡς Μακεδὼν δὲν δύναμαι παρὰ νὰ σᾶς συγχαρῶ γιὰ τὴν ἔστω πειραματικὴ αὐτὴ προσπάπθειά σας. Δὲν εἶμαι γνώστης τοῦ ἰδιώματος, καθὼς στὴν περιοχὴ ἀπὸ τὴν ὁποία κατάγομαι καὶ στὴν ὁποία κατοικῶ, δὲν ὁμιλεῖται. Ἔχω ὅμως ὑπ᾿ ὄψιν μου μία ἐργασία τὴν ὁποία εἶχε δημασιεύσει στὴν ἐφημερίδα «Δυτικὴ Μακεδονία», ἡ ὁποία βέβαια ἔπαυσε πλέον νὰ ἐκδίδεται μετὰ τὸν θάνατο τοῦ ἱδρυτοῦ της Ἰωάννη Ζηκοπούλου ἐξ Ἀνθούσης Βοΐου, ὁ μακαρίτης ἐπίσης, Παρασκευὰς Μιλιόπουλος, δημοσιογράφος καὶ συγγραφέας. ἦταν ἕνα λεξικὸ μὲ τρεῖς στῆλες. Ὁμηρικὴ, τοῦ ἰδιώματος καὶ σύγχρονη νεοελληνικὴ. Κρῖμα ποὺ δὲν κράτησα τὰ ἔντυπα.
    Αὐτὸ ὅμως θὰ πρέπει νὰ κοινοποιηθεῖ σὲ ὅλους ὅσοι ὁμιλοῦν, ἤ καὶ δὲν ὁμιλοῦν τὸ ἰδίωμα γιὰ νὰ μὴν χάνωνται Ἕλληνες στὸ βωμὸ τῆς ξένης προπαγάνδας. Καὶ πάλι σᾶς συγχαίρω.

    • Αγαπητέ π.Σπυρίδων Ἀθανασιάδης, σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας Λόγια.
      Η εγγραφή που διαβάσατε είναι μόνο η αρχή της ξεδίπλωσης της αλήθειας. Στην πορεία της διαδρομής «ΜΑΣ» ( …πληθυντικός γιατί είμαστε όλοι οι Γνήσιοι Έλληνες Μακεδόνες μαζί και σε στενή συνεργασία ), σε ένα θέμα το οποίο ευθύνεται έν πολλοίς και οι εκάστοτε Ελληνικές Κυβερνήσεις.
      Βαδίζουμε αργά και σταθερά, με σκοπό την αφομοίωση της αλήθειας. Μιάς αλήθειας που ήταν υποβόσκουσα αλλά όχι ανέγγιχτη. Το Ιστορικό υλικό υπάρχει και είναι καταγεγραμμένο.
      Θα παρουσιάζουμε με μέτρο και σύνεση, γιατί δεν επιθυμούμε να ακυρώσουμε τα ΕΝΤΟΠΙΑ ως γλωσσικό ιδίωμα ( θα ήταν άλλωστε ουσιαστική κατάργηση της πορείας ολόκληρης της Μακεδονίας ( παράδοση, λαογραφία, τραγούδια, ευθυμήματα κτλ.)) αλλά την απόδειξη οτι … Μακεδονία υπάρχει μόνο μία, η Ελληνική.
      Κάθε βοήθεια, δική σας η της Εκκλησίας ( που την ενότητα του Ελληνικού λαού την πλήρωσε με αίμα, ανα τους αιώνες ), θα μας χαροποιήσει.
      Καλή συνέχεια.

  3. Αγαπητέ, θα πρέπει να διαφωνήσω μαζί σας και καλό θα είναι τη συγκεκριμένη θεωρία να σταματήσουμε να την αναπαράγουμε καθώς είναι αντι-επιστημονική.

    Ο Κωνσταντίνος Τσιούλκας (σλαβόφωνης καταγωγής ο ίδιος όπως αναφέρετε) θέλησε να αντικρούσει τις βουλγαρικές, αλλά και συχνά δυτικές, θεωρήσεις των πραγμάτων όπου γλώσσα = συνείδηση άρα σλαβόφωνοι-βουλγαρόφωνοι = Βούλγαροι και έτσι, μη γλωσσολόγος ο άνθρωπος, προώθησε τη συγκεκριμένη θεωρία. Προσωπικά θα πρότεινα το κεφάλαιο της Αλεξάνδρα Ιωαννίδου στο συλλογικό τόμο «Ταυτότητες στη Μακεδονία» όπου αναλύονται τα γλωσσολογικά σχετικά με τις (νοτιο)σλαβικές διαλέκτους της Μακεδονίας μας.

    Τα τερτίπια λίγων ακτιβιστών που «φλυαρούν» σχετικά με το σλαβόφωνο τμήμα των Μακεδόνων (κι ας μην ξεχνάμε τους ελληνόφωνους, βλαχόφωνους και αρβανιτόφωνους ντόπιους) ας μη μας ωθούν στην αναπαραγωγή ξεπερασμένων θεωριών ακόμη και αν αυτές γράφτηκαν με τις καλύτερες προθέσεις.

    Τέλος, μου φαίνονται υπερβολικά τα περί τετρακοσίων χιλιάδων Ελλήνων τότε στην ΠΓΔΜ. Οι (ελληνόφωνοι, βλαχόφωνοι και σλαβόφωνοι) Έλληνες της περιοχής πρέπει να έφταναν, το πολύ, τις μερικές δεκάδες χιλιάδες στις αρχές του 20ου αιώνα και αρκετοί πρέπει να είχαν ήδη μεταναστεύσει προς Ελλάδα.

    • Αγαπητέ ! Έγκριτος Γυμνασιάρχης, σε Χρόνια μελέτη, σε μία εποχή όπου οι Διδάσκαλοι του γένους κρατούσαν όρθιο τον Ελληνικό Λόγο με εκδοθείσα μελέτη ( σε εποχή απόλυτης λογοκρισίας ) σίγουρα θα πρέπει το έργο του να χαρακτηριστεί ως … επιστημονικό !
      Δεν αποτελεί ορθή τοποθέτηση ενός επιστήμονα, να μιλάει για » ξεπερσμένες θεωρίες » όταν απευθύνεται στην Ελληνική Γλώσσα.

      Η σλαβόφωνη, άραγε, καταγωγή του Κωνσταντίνου Τσιούλκα, τόν ώθησε να αποδείξει ότι η Σλάβικη γλώσσα είναι, ώς επί το πλείστον αξιωματικά » επί ελληνικής βάσης » ;

      Ο Κωνσταντίνος Τσιούλκας φοίτησε στην Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού Πανεπιστημίου, είναι ήλιου φαεινότερο νομίζω … τί σπούδασε…κι αν τον κάνει ικανό » Γλωσσολόγο «, με την σημερινή έννοια.

      Η πληθυσμιακή πυκνότητα μόνο στο Μοναστήρι το 1911 σε Έλληνες, ήταν 349.541 ( Επίσημη απογραφή του Οθωμανικού κράτους )… Πηγή : L’empire Ottoman !

      Ας μήν ξεχνάμε και την, » ένθερμη Ορθή Πολιτική του Τίτο » στην πρόθεση ορισμένων να προβούν σε Παιδομάζωμα … όπου η Ελλάδα θα έμενε » Κενή » από μία ολόκληρη γενεά.

      Η μελέτη, τόσο του Κωνσταντίνου Τσιούλκα, της Αλεξάνδρας Ιωαννίδου* και όσων ασχολήθηκαν με το ανωτέρω θέμα … είναι πάντα επίκαιρες.

      * » Ιωαννίδη » θα έλεγα εγώ, καθ’ ότι … η Γυναίκα λαμβάνει την γενική κλίση στο επιθέτο του άνδρα της, άρα [ Ιωαννίδης – Ιωαννίδη ] … και ΟΧΙ Ιωαννίδου !

  4. Η ελληνική γλώσσα αναφέρεται στο βιβλίο Γκίνες ως η πλουσιότερη γλώσσα του κόσμου με 5 εκατομμύρια λέξεις, ενώ η αγγλική, που χρησιμοποιούμε κατά κόρον, έχει μόνο 490.000 λέξεις και φέρεται να έχει δανειστεί από την ελληνική 41.615 λέξεις (λεξικό Γουέμπστερ).Τι σημαίνει αυτο;Οτοι τις ελληνικες λεξεις μπορουμε να τις βρουμε παντου.Αραγες τα εντοπια ειναι Μακεδονική Ελληνική διάλεκτος;Η ειναι πραγματικα σλαβόφωνοι γλωσσα που εχει δανειστει ελληνικες λεξεις, όπως και καποιοι αλλοι Λαοι;

    • …επίσης να μην ξεχάσουμε ότι η ΛΑΤΙΝΙΚΗ Γλώσσα αποτελεί … αποσταγμτική Διήθηση των Αρχαίων Ελλήνικών συγγραμάτων ( οι πόλεμοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου αποτελούσαν εγχειρίδιο στρατηγικής στα ρωμαϊκά σχολεία πολέμου, για εκατοντάδες Χρόνια, μετά τον Θάνατό του ) !

      Αποτελεί παγκόσμιο αστείο ( και συζητιέται σε πολλά FORUM ) η επίκληση του ZEUS ή JUPITER ώς ΘΕΟ των προγόνων των Ρωμαίων , όταν είναι κοινό μυστικό ότι αποτελεί ( Αυτός και ολόκληρος ο Ελληνικός Δωδεκάθεος ) μια απλή μετονομασία των !

      Όπως ορθά γράφεται, οι Ρωμαίοι κατέκτησαν την Ελλάδα με τα όπλα αλλά οι Έλληνες κατέκτησαν την Ρώμη με τα Γράμματα !

  5. Συγχαρητήρια για την ανάρτηση. Είμαι ένας Κορησιώτης του οποίου ο προ παππούς αγωνίστηκε για την απελευθέρωση της Μακεδονίας από τον Τουρκικό ζυγό και για την απόκρουση του σλαβικού επεκτατισμού. Υπήρξε δάσκαλος στα δύσκολα εκείνα χρόνια, μαθητής του Κ. Τσιούλκα.

    • Αγαπητέ Γεώργιος Γεωργιάδης. Θα μας χαροποιούσε όλους να ακούγαμε κάποιες Ιστορίες, που έμεινα στην οικογένεια σου, σχετικά με την δράση του προ-πάππου σου ( ως Μακεδονομάχος και Δάσκαλος ) και των Δασκάλων της εποχής.
      Ανθρώπων που στύλωσαν με το ανάστημά τους τα επί χιλιετιών ιδανικά της Μακεδονίας μας.

  6. Καπετάνιε,

    πάλι επαναλαμβάνεις στα τυφλά τους μύθους από τα έντυπα του εθνικιστικού περιθωρίου, αλλά και από βαρεμένους ιστοναύτες και πας να μας τα καθιερώσεις ως αλήθεια.

    Δεν ξέρω αν όλα αυτά είναι για γέλια ή για κλάματα…

    • Αγαπητέ.
      Πρέπει να παραδεχτώ ότι σου λείπει η στοιχειώδης ικανότητα επικοινωνίας και ευγένειας αλλά … δεν πειράζει !
      θα μείνω λοιπόν στο ίδιο πνεύμα με σένα … έτσι για να μιλάμε την ίδια «γλώσσα».

      Μούτσε ,
      Όπως πολλοί, πριν από εσένα, έτσι κι εσύ δεν καταφέρατε να προσφέρετε ΤΙΠΟΤΑ απολύτως σε κανένα σοβαρό θέμα που αναπτύσσουμε, είπες κι εσύ 2-3 μπούρδες, για να εντυπωσιάσεις. Τα 2 λεπτά δόξης σου τα χάλασες…άσκοπα.
      Είναι πλέον φανερό ότι προσπαθείς κι εσύ ( σε κάποιο Internet cafe ) να αποφύγεις να μάθεις την Ελληνική Μακεδονική Ιστορία … 4000 Χρόνων. Άν παρελπίδα την μάθεις, θα χαρούμε να μας την διδάξεις. Ώς τότε … μένουμε στα χιλιάδες συγγράμματα, έγκριτων Ιστορικών – Διδασκάλων – Χρονογράφων – Επιστημόνων κ.α. … πού έδωσαν την ζωή τους στο έργο της καταγραφής της Ελληνικής Ιστορίας των Μακεδόνων. Ενός πολιτισμού τόσο λαμπρού.
      Δεν τρομάζεις, ούτε προσβάλλεις κανέναν με τη λέξη «Εθνικιστής» … όλοι οι άνθρωποι έχουμε πατρίδα, όλοι είμαστε με το Έθνος μας. Το έθνος των Ελλήνων Μακεδόνων, που το κληρονομήσαμε και θα το παραδώσουμε όπως το παραλάβαμε στα παιδιά.
      Διάλεξε κι εσύ μία πατρίδα … αλλιώς είσαι ΑΧΡΗΣΤΟΣ* !
      Το επίπεδο των γνώσεων σου δεν μπορώ να το κρίνω, η κρίση και η σκέψη σου όμως είναι ΑΝΥΠΑΡΚΤΕΣ.
      Το ανησυχητικό είναι ότι ενώ εγώ έχω απόψεις που ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ και να ΔΙΑΦΩΝΗΣΕΙΣ …. εσύ ζεις στο Σκοτάδι της άγνωμης ανωνυμίας σου.
      Σίγουρα πλέον ξέρεις … τι είναι για γέλια και για κλάματα…!
      * … άνευ χρήσης !
      Υ.Γ. σε Ευχαριστώ όμως που ξέρεις και μιλάς ΕΛΛΗΝΙΚΑ … γιατί αλλιώς δεν θα σε καταλαβαίναμε !

  7. Mούτσος……χα…χα..χα…θα είναι κι΄αυτή μία από τις 5.000.000 ελληνικές λέξεις του Γκίνες….χα..χα…

    • ΟΧΙ … Βέβαια ! Είναι Ξένη Λέξη … ειδικά επιλεγμένη και ενσωματωμένη σε σένα.

      Αν κάνεις όμως μια προσπάθεια ακόμα, μπορείς να συνεχίσεις και να διαβάζεις και μετά την λέξη … ΜΟΥΤΣΟΣ. Έχει κι άλλα ενδιαφέρονται πράγματα να μάθεις !
      Θα είναι κρίμα να την διαβάζεις συνεχώς και να γελάς αναίτια !

      Χαίρομαι, παρ΄αυτά, που διασκεδάζεις με τον Δικό μας πλούτο γνώσεων και την δική άγνοια !

      Υ.Γ. 1 Το πανεπιστήμιο Irving [διάβαζε: Irvine] της Καλιφόρνιας επιμελήθηκε την κατασκευή του υπολογιστού Ίβυκος όπου περιέχονται 6.000.000 λέξεις και 71.000.000 λεκτικοί τύποι της Ελληνικής. Για σύγκρισι, η Αγγλική έχει 490.000 λέξεις και 300.000 τεχνικούς όρους.
      [Γ. Γεωργαλάς, στο βιβλίο του «Ινδοευρωπαίοι ή Αιγαίοι;» (εκδ. Τότε, 1996, σελ. 70)].

      Υ.Γ. 2 Ελληνική Γλώσσα ( Αρχαιότητα – Άλωση )
      Λήμματα 160.000
      Λεκτικούς τύπους 1.500.000
      Συνολικό αριθμό λέξεων 90.000.000.
      [«Γλώσσα μετ’ εμποδίων» Νίκος Σαραντάκος από τις Εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου.]

      Ειδική Σημείωση για σένα : Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης [( εσύ ίσως την ξέρεις ως istanbul ) = Είς την πόλι] … έγινε στις 29 Μαΐου 1453 ( εν Χριστώ ).

  8. Λοιπον οπως φαινεται πραγματικα εισαι ΙΝΔΙΑΝΟΣ, και το ονομα που διαλεξες δεν σε ταιριαζει comanchu,(θα ελεγα οτοι πηρες το ονομα απο τους comanche) αλλα θα επρεπε να λεγεσαι «Broken head»δηλαδη ΧΤΥΠΗΜΕΝΟ-ΒΑΡΕΜΕΝΟ ΚΕΦΑΛΙ

  9. Μπερδεύεις τις λίρες με τις μπύρες!

    Στην περίπτωση της γλώσσας κάνεις ακριβώς το ίδιο όπως και στο θέμα της Μακεδονίας.

    Μήπως είσεμέλλος της εταιρίας Σκοπιά; Η επιχειρηματολογία σου περί „αλήθειας“ αυτό θυμίζει.

    Ο Γεωργαλάς (θεωρητικός της χούντας) με τον Σαραντάκο έχουν στις απόψεις τους επί του θέματος, και όχι μόνο, μια διαφορά όσο η μέρα με τη νύχτα.

    Για τους αναγνώστες που δεν πέφτουν στις επιφανιακές σου κορώνες και τους εφτελής, προ πολλού ξεπερασμένους μύθους, εδώ η ιστοσελίδα του Σραντάκου για το βιβλίο του «Γλώσσα μετ’ εμποδίων»

    http://www.sarantakos.com/language/ekatom.htm#_ftn1

    Εχω γράψει και παλαιότερα, ότι το επίπεδο της εδώ συζήτησης δεν ξεπερνάει αυτό της προνήπιας.

    Σε τέτοια βάση μην περιμένεις να γίνει σοβαρή συζήτηση. Ακου „Δικό μας πλούτο γνώσεων“…

    Αν δεν αλάξει αυτό, θα σου πρότεινα την ιστοσελίδα σου να την μετονομάσεις σε ράδιο αρβύλα η κάτι παρόμοιο, και να μην ρεζιλεύεις το όνομα της Γρίβας.

    • Είναι φύση αδύνατον να έχεις » Μητρική Γλώσσα » τα Εντόπια, ένα ομιλών γλωσσικό ιδίωμα. Επίσημη γλώσσα δεν υπήρξε ποτέ.

      Συμφωνώ όμως ότι : … μιλώντας τα Ελληνικά μιλάς ταυτόχρονα και την Μακεδονική γλώσσα … γιατί είναι μία και το αυτό.

      Η προνηπιακή μορφή συζήτησης , που σε κάνει να συμμετέχεις συνεχώς, αντικατοπτρίζει την άποψή σου περί ύπαρξης Μακεδονικής Γλώσσας … ετέρα της Ελληνικής…και να αδιαφορείς παντελώς για τα Ιστορικά πεπραγμένα.

      Διαβάζοντας δε τις απόψεις σου και τις θέσεις σου…θα σου έλεγα : » … μην προτείνεις τίποτα «… γιατί απλώς » Δεν έχεις να προσφέρεις , Τίποτα » !.

      Τελικά, ούτε κι εσύ έχεις να αντιπαραθέσεις κάποιες θέσεις , στο Θέμα μας, όπως και όλοι οι συμμετέχοντες μορφωμένοι, στούς Ιστοτόπους της Γρίβας, πριν από εσένα. Κενός γνώσεων, Κενός θέσεων με πολλές … εκκενώσεις !

      Εγώ θα είμαι ΕΔΩ, να περιμένω το επόμενο ανακοινωθέν των Σκοπιανών, το οποίο αφού το μελετήσεις καλά και το μάθεις απ’ έξω, είμαι σίγουρος ότι θα μας το παρουσιάσεις ώς Ιστορικό Γεγονός … αδιάσειστο !

      Η Γρίβα, έχει αποδείξει, ότι έχει Εκλεγμένα άτομα να την Ρεζιλεύουν και να την Σπιλώνουν.

  10. Για να ενημερωθουμε και εμεις ccomanchu, πεσμας τι γλλωσσα ειναι τα εντοπικα, και η Μακεδονια σε ποιον ανικοι.Και οσο για τον Σαραντακο, φαινεται απο τα αγαπημενα του βιβλια που διαβαζει περι τινος προκειται, αλλα αυτο ειναι δικαιωμα του.

  11. para-pende,

    τα εντόπικα οπως τα αποκαλείς, είναι για μένα η μητρική μου γλώσσα. Μια γλώσσα κομμένη, όπως την αποκαλεί και ο ποιητής Μέσκος. Μια γλώσσαα απαγορευμένη που τελούσε υπό διωγμόν κι σήμαινε καταπίεση και τιμωρία για όποιον την μιλούσε.

    Η γλώσσα αυτή λοιπόν είναι η μακεδονική.

    Σε παραπέμπω σε μια μικρή σημείωση του Θ. Τριαρίδη, η οποία με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο

    http://www.triaridis.gr/keimena/keimD046.htm

    Τώρα στην ερώτησή σου, σε ποιόν ανήκει η Μακεδονία, τι απάντηση περιμένεις; Είναι σαν να με ρωτάς, σε ποιόν ανήκει ο αέρας που αναπνέεις ή σε ποιόν ανήκει το Ισραήλ;

    Καταρχήν πια Μακεδονία εννοείς, το γεωγραφικό διαμέρισμα της Ελλάδος, την δυτική, κεντρική, ανατολική, βόρεια, την Δημοκρατία της Μακεδονίας, την Μακεδονία του Πιρίν; Η κάθε μια ανήκει στους πολίτες που την κατοικούν.

    • Είναι φύση αδύνατον να έχεις ” Μητρική Γλώσσα ” τα Εντόπια, ένα ομιλών γλωσσικό ιδίωμα. Επίσημη γλώσσα δεν υπήρξε ποτέ.

      Συμφωνώ όμως ότι : … μιλώντας τα Ελληνικά μιλάς ταυτόχρονα και την Μακεδονική γλώσσα … γιατί είναι μία και το αυτό.

      Η προπαγανδιστική δε Ιστορία περί ύπαρξης ΠΟΛΛΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΩΝ … είναι ηλιθιότητα και Εθνική Προδοσία.
      Καθ’ ότι ενέχει επεκτατικές παραμέτρους. Σε κάθε Δράση υπάρχει αντίδραση. Ας μην φτάσουμε εκεί … ΑΚΟΜΑ ! Αν και δείχνει αναπόφευκτο !

      Καλό είναι να είσαι προσεκτικός στα λόγια σου. Μην ξεστομίζεις πράγματα τα οποία θα σου καταλογιστούν. Ότι λές … καταγράφεται. Ενώ τα BLOG θεωρούνται «ΑΘΩΑ», σε διαβεβαιώ, στην ουσία ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ. Η ανωνυμία σου είναι » ΜΟΝΟ ΕΔΩ » Αανωνυμία….αλλά κατ’ ουσία, εφ΄ όσον αφήνεις Ηλεκτρονική Υπογραφή, είσαι » Επώνυμος «.

  12. Λαθος απαντηση μου εδωσες.
    1) Δεν υπαρχει Μακεδονικη μητρική γλωσσα που να ονομαζεται Εντοπικα η Εντοπια,γιατι η Μακεδονικη γλωσσα ειναι ΕΛΛΗΝΙΚΗ!!
    2)Η Μακεδονια ειναι και θα ειναι ΕΛΛΗΝΙΚΗ!!
    3)O Τριαριδης δουλευε γιατιν Εφημεριδα Μακεδονια.Το καλοκαίρι του 2005 διέκοψε τη 18μηνη συνεργασία του με την εφημερίδα Μακεδονία της Κυριακής όταν η τελευταία αρνήθηκε να δημοσιεύσει το κείμενό του που αφορούσε την ΚΟΜΜΕΝΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.
    Με λιγα λογια εισαι ενας απο αυτους τους Φιλοσκοπιανους προπαγανδιστες, και ετσι παυω να συζηταω μαζι σου.

  13. Για τo πόσο σπουδαίος γλωσσολόγος ήταν ο μακαρίτης Κωνσταντίνος Τσιούλκας δεν πείθομαι… Και για το πόσο απροκατάλυπτος… Η γλωσσολογία (όπως και άλλες επιστήμες) εύκολα στρατεύονται και θεωρίες σαν τη δική του χαλκεύονται. Και για το πόσο προηγμένη ήταν η γλωσσολογία και οι λοιπές επιστήμες τον καιρό που σπούδασε, ε τώρα τι να πω.

    Το βιβλίο το διάβασα αλλά δεν με έπεισε. Απομένει να διαβάσω και αυτό της Ιωαννίδη.

    Το να σεβόμαστε όμως το δικαίωμα του κάθε πολίτη να αυτοπροσδιορίζεται πώς σας φαίνεται;

    Στη Μ. Βρεττανία, στο Βέλγιο και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες υπάρχουν δίγλωσσοι και τρίγλωσσοι πολίτες που ζουν φυσιολογικά και απολαμβάνουν τα προνόμια που τους παρέχει το κράτος. Και όποιος πει έναν Σκωτσέζο Άγγλο, ωχ τι έχει να ακούσει! Και ας αφήσουμε τα χιλιοειπωμένα περί της ηρωικής και μαρτυρικής πατρίδας μας… Το κοινοτικό δίκαιο υπερισχύει του εθνικού, αυτό δεν αλλάζει. Όχι για μας Ε.Ε. να σημαίνει μόνο επιδοτήσεις. Ας μάθουμε να ζούμε ευρωπαϊκά. Και όποιος είναι τόσο γενναίος, ε ας μην λάβει ούτε ένα ευρώ από τα κοινοτικά ταμεία!

    • Τα συγγράμματα υπάρχουν για να τα μελετούμε και να αποφασίζουμε αν η συγγραφική άποψη, μέσω της οπτικής του συγγραφέα ταιριάζει με τα δικά μας συμπεράσματα.
      Δεν καταλαβαίνω γιατί χρειάστηκε να αναφέρετε δίγλωσσους ή τρίγλωσσους πολιτισμούς του εξωτερικού. Στην Ελλάδα υπάρχουν Πόντιοι, Βλάχοι, Σαρακατσάνοι, Αρβανίτες που ομιλούν τη δική τους Γλώσσα. Το του γλωσσικού ιδιώματος των ΕΝΤΟΠΙΩΝ, είναι η προπαγάνδα των Σκοπιανών και ο ξεδιάντροπος σφετερισμός.
      Η δηλιουργία, εκ του Μηδενός μιάς Ιστορίας που καπηλεύονται, ώς απόντες των τόπων που διεκδικούν.
      Με την διάλυση της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, δώθηκε ευκαιρία, σε όλους να δηλώσουν την υπόστασή τους. Δεν μπορεί τώρα, μέσω ενός ομιλούντος γλωσσικού ιδιώματος να εγείρεται θέμα ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ.
      Όσοι επιθυμούν να ομιλούν την Σλάβικη διάλεκτο στην Ελλάδα, την ομιλούν ΕΛΕΥΘΕΡΑ και σήμερα ακόμα.
      Είναι όμως Σλάβικη.
      Η Μακεδονία … μόνο ΕΛΛΗΝΙΚΗ είναι…και η ομιλούσα γλώσσα των ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ είναι τα Ελληνικά, από καταβολής.
      Η Ιστορία Γέγραπτε όσον αφορά την ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ…και οι γλωσσολόγοι απλώς την πιστοποιούν.
      Αν για οποιονδήποτε λόγο επιθυμείς να λέγεσαι ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ αυτόματα είσαι και ΕΛΛΗΝΑΣ.

  14. ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΟΥΣΤΕΡΟ. ΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΡΙΖΕΤΑΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΓΟΝΟΣ ΤΟΥ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΝΟΜΑΖΕΙ ΑLEXANDER; ΑΣ ΜΑΣ ΥΠΟΔΕΙΞΕΙ ΠΟΤΕ Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΟΝΟΜΑΣΘΗΚΕ ΕΤΣΙ. ΚΑΙ ΑΣ ΜΑΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΛΩΣΣΑ. ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΦΙΛΙΠΠΟ. ΠΟΤΕ ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΝ FILIPE ΚΑΙ ΤΙ ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΛΩΣΣΑ.

    • Το όνομα Φίλιππος είναι ελληνικό όνομα, συνηθέστατο στους αρχαίους Έλληνες, κυρίως της Μακεδονίας, αλλά και των νεωτέρων. Απαντάται και ως επίθετο (φίλιππος εταιρεία). Ετυμολογικά ως όνομα σημαίνει ο προσφέρων στοργή στα άλογα.

      Το όνομα Αλέξανδρος είναι ένα κοινό ελληνικό όνομα. Eτυμολογείται από τη ρίζα του ρήματος αλέξω, που σημαίνει προστατεύω (εμποδίζω, διευθετώ, βοηθώ), απαντάται και στις λέξεις αλεξίπτωτο, αλεξίσφαιρο, αλεξικέραυνο κλπ. και το όνομα ανήρ (ανδρός), της Αρχαίας Ελληνικής, και κατά συνέπεια σημαίνει «προστάτης» και «στρατ. διοικητής» (=στρατηγός).

  15. ΚΥΡΙΕ koioschristos, ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΚΑΛΥΨΑΤΕ ΠΛΗΡΩΣ ΤΟ ΑΝΩΤΕΡΩ ΕΡΩΤΗΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΑΤΑΦΑΝΩΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟ ΚΑΙ ΣΚΟΠΙΑΝΟΥΣ. ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΝΑΙ ΦΤΩΧΙΑ.

  16. γνωρίζω ενα Κοϊο Αντώνη, πολιτικό μηχανικό . ο οποίος μου λέγει ότι είναι Μακεδόνας και όχι Ελληνας . και ότι οι παππούδες του δεν γνώριζαν καθόλου ελληνικά.

    μήπως είστε συγγενείς, παρότι εσείς έχετε αρχαιοελληνική καταγωγή , αφού γνωρίζετε όλη την ελληνική μυθολογία…

    μήπως είστε και αναγνωρισμένος διεθνώς γλωσσολόγος?

    • … θα θέλαμε να ξέρουμε, βέβαια, Τί γλώσσα μιλάγανε οι παππούδες του. Άν μιλάγανε ¨ΕΝΤΟΠΙΑ¨ τότε έχουν σίγουρα ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΡΙΖΑ. Διάβασε προσεκτικά το άρθρο και θα καταλάβεις (βλέπω ότι μιλάς και διαβάζεις Ελληνικά), είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνεις το νόημα των φράσεων ; Άν ΟΧΙ, ευχαρίστως να σε βοηθήσω !
      Μετά πέστα και στον φίλο σου ΚΟΪΟ ΑΝΤΩΝΗ, με τον οποίο μιλάτε απταίστως την ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
      … όλοι οι ΚΟΪΟΙ, δεν είναι απαραίτητο να είναι συγγενείς. Χωρίς να προσβάλω την νοημοσύνη σου αλλά είναι ΑΝΟΗΤΗ η ΣΥΝΔΕΣΗ !
      … Αρχαία Ελληνική μυθολογία γνωρίζουν ΟΛΟΙ οι ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ της, και σαν Γνήσιος ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ βεβαίως και έχω Αρχαία Ελληνική Καταγωγή, όπως όλοι οι Γνήσιοι ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ άλλωστε…μιάς και συμμετείχαν ώς ΕΛΛΗΝΕΣ στους ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ!
      … τον τίτλο του αναγνωρισμένου διεθνώς Γλωσσολόγου δεν τον επικαλέστηκα ποτέ … αλλά βοηθάω όλους εσάς τους ΑΣΧΕΤΟΥΣ ΣΦΕΤΕΡΙΣΤΕΣ να ΞΕΣΤΡΑΒΩΘΕΙΤΕ.

      Υ.Γ. Καλό είναι να αλλάξεις όνομα, γιατί τρίζουν τα κόκαλα του Βασιλικού ονόματος των ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ … ΑΜΥΝΤΑΣ !

  17. Οι Έλληνες Μακεδόνες στην περιοχή της Βόρειας Μακεδονίας (περιοχές που βρίσκονται σήμερα σε Σκόπια και Βουλγαρία) ξεπερνούσαν τις 400.000. Μιλάμε για Ελληνόφωνους, Βλαχόφωνους, Μογλενιτόφωνους, Αρβανιτόφωνους, Τουρκόφωνους (είχε και τέτοιους) και σλαβόφωνους. Ο Χρυσανθόπουλος στα βιβλία του έχει ανασύρει αρχεία του Βουλγαρικού στρατού, όπου αναφέρονται κατα την περίοδο του Α΄Βαλκανικού Πολέμου, του Β΄ Βαλκανικού Πολέμου, του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου και του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, τα άμαχα θύματα Ελλήνων από το Βουλγαρικό στρατό στις περιοχές που έλεγχε κάθε φορά η Βουλγαρία. Να θυμίσω ότι στο Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο η Βουλγαρία κατείχε την Βόρεια Μακεδονία (περιοχή Σκοπίων). Τα θύματα αυτά ξεπερνάν τις 500.000 Έλληνες Μακεδόνες. Από το 1912 έως το 1945 λοιπόν σκοτώθηκαν 500.000 άμαχοι Μακεδόνες μόνο από το Βουλγαρικό στρατό, χωρίς να υπολογίζονται οι νεκροί ένοπλοι καθώς και τα θύματα της Βουλγαρική Τρομοκρατίας την περίοδο 1897-1912. Και σήμερα τιμούμε τη μνήμη της Γενοκτονίας των Ποντίων, όταν Η Γενοκτονία των Μακεδόνων είναι τουλάχιστον 3 φορές μεγαλύτερη σε θύματα. Πότε θα μιλήσουμε για τη γενοκτονία των Μακεδόνων (η οποία συνεχίζεται); Με τόσα θύματα είναι απορίας άξιο πώς υπάρχουν σήμερα Μακεδόνες. Για να έχουμε μια αίσθηση για το πόσοι ήτταν τότε και πόσοι θα ήταν σήμερα αν δεν συνέβαιναν όλ’ αυτά.

    Όσο για το ιδίωμα όλοι έχουν δίκιο από την πλευρά τους. Πρόκειται για σλαβικές διαλέκτους πάνω σε λατινογενή υπόβαθρα τα οποία έκατσαν πάνω σε ελληνικό γλωσσικό υπόβαθρο.Πολλές σλάβικες λέξεις, αρκετές ελληνικές και λίγες τούρκικες και λατινικές. Οι προθέσεις και τα επιρρήματα όμως είναι σλαβικά. Φαίνεται ότι η γλώσσα καθιερώθηκε και διαμορφώθηκε από πρότερους ομιλητές της ελληνικής και της λατινικης. Σε αυτό συμφωνούν όλοι οι γλωσσολόγοι. Πολλοί ιδιωματισμοί και συντακτικά φαινόμενα έχουν τη ρίζα τους στην ελληνική και δεν απαντώνται σε κανονικές σλαβικές γλώσσες. Μια σύγχρονη θεώρηση από το Πανεπιστήμιο Αθηνών την χαρακτηρίζει ελληνοσλαβική διάλεκτο.

    Η σλαβοφάνεια έγκειται στο γεγονός ότι πολλές λέξεις σλαβικές προέρχονται από τα ελληνικά ή τα λατινικά ούτως ή άλλως (ακόμα και στα τσέχικα και στα πολωνικά!) και ξεγελάνε τον ερασιτέχνη ερευνητή. Ένας άλλος λόγος που οι Έλληνες υπερβάλλουν ως προς τη σχέση της διαλέκτου με την ελληνική είναι γιατί πολλές σλαβικές λέξεις χρησιμοποιούνται από διάφορες ελληνικές διαλέκτους και κυρίως τις πελοποννησιακές, όπου έχει υπάρξει έντονη σλαβική επίδραση (ίσως μεγαλύτερη κι απ’ ότι στη Μακεδονία). Για παράδειγμα η λέξη «μαλέτσκος» στα Αρκαδικά σημαίνει πιτσιρίκος. Το ίδιο και στη σλαβογενή διάλεκτο της Μακεδονίας. Ένας Πελοποννήσιος λοιπόν, αντιλαμβάνεται τη σλαβογενή διάλεκτο της Μακεδονίας ως οικεία και τη θεωρεί περισσότερο ελληνική, ενώ στην πραγματικότητα ο ίδιος ο Πελοποννήσιος έχει υποστεί σλαβική επίδραση. Γι αυτό να είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί με την ούτως ή άλλως, σωστή προσέγγιση που γίνεται εδώ.

    • Ti na po…tora mas katatopeises kai mas epeises…oute kathigitis istorias na isoun….kali synexeia!

  18. Παράθεμα: Μπέλα(Άσπρη) Ολυμπία-Παραδοσιακό τραγούδι-χορός από την Γρίβα Κιλκίς | H Φωνή των γηγενών Μακεδόνων – entopios.gr

    • Email 6-6-2013 22:05
      «[…] Ήταν μια πανέμορφη κάτασπρη κοπέλα, ψηλή και ξανθιά, εξ΄ ού και το μετέπειτα προσωνύμιο της «Μπέλα» που σημαίνει λευκή στα «Εντόπια». […]»
      Απάντηση στο σχετικό Email
      Μόνο που το “BELLA” είναι ΙΤΑΛΙΚΗ φράση και σημαίνει Όμορφη κι ΌΧΙ Άσπρη.
      Αλλωστε τα Εντόπια δεν είναι Γλώσσα αλλά ένα γλωσσικό ιδίωμα.

  19. Φίλε,με όλο το σεβασμό,κοίτα λίγο το συντακτικό σου.Αν είσαι Έλληνας του εξωτερικού τότε συγχωρείσαι.Αν δεν είσαι,τότε προσπάθησε να γράφεις πιο απλά,με μικρές προτάσεις.
    Από κει και πέρα,και χωρίς να χαθώ σε αναλύσεις επί αναλύσεων,τονίζω απλά ότι οι γλώσσες δεν κατατάσσονται με βάση το λεξιλόγιο τους αλλά με βάση το συντακτικό και την γραμματική τους.
    Αν πω την φράση «πήγα για ντρινκ στο μπαρ αλλά έπαθα σοκ επειδή ήταν φουλ»,το ότι η φραση έχει 4 αγγλικές λέξεις δε σημαίνει ότι η γλώσσα που χρησιμοποίησα είναι αγγλοσαξονική.Γιατί το συντακτικό της είναι νεοελληνικό και είναι αυτό που μετράει κι όχι το λεξιλόγιο αυτό καθεαυτό.
    Συνεπώς όλο αυτό που μας παρουσιάζεις με τα «εντόπια» δεν ξέρω αν έχει καμία σημασία τελικά.
    Το να παίρνεις μία-μία τις λέξεις και να τις αναλύεις,δε λέει τίποτα.Κι ο Ζολώτας κάποτε είχε βγάλει λόγο στα αγγλικά χρησιμοποιώντας αποκλειστικά λέξεις με ελληνική ρίζα,αλλά η γλώσσα παρέμενε η αγγλική

    Αν τα Μακεδονίτικα έχουν ελληνικό συντακτικό,είναι ελληνική διάλεκτος,αν έχουν σλάβικο είναι σλαβική.
    Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι όποιος τα μιλάει δεν είναι νεοέλληνας.Η εθνικότητα είναι συνείδηση κι όχι αποκλειστικά γλώσσα.

    • Αγαπητέ Φίλε,Εrotokritos X.
      Θα απαντήσω στις απορίες σου, (Ορθά-Κοφτά) μιάς και το κείμενο που ανάγνωσες έχει συντακτική αρτιότητα και είναι απολύτως κατανοητό, άνευ απορίας, από 1000άδες άλλους αναγνώστες.
      Οι Έλληνες του Εξωτερικού έχουν εξαιρετικό συντακτικό και δεν υστερούν, Γραμματικώς ή Συντακτικώς, σε τίποτε άπο οποιονδήποτε άλλον Έλληνα, κατοικούντες πανταχώθεν. Ο κανόνας γνώσης της Ελληνική Γλώσσας δεν έχει σχέση με τον τόπο διαμονής.
      Η φράση «πήγα για ντρινκ στο μπαρ αλλά έπαθα σοκ επειδή ήταν φουλ» είναι Greeklish, καθότι αντικαταστεί αντίστοιχες υπαρκτές ελληνικές λέξεις. Μόνο η εισαγωγή ανύπαρκτων λέξεων θεωρούνται ενσωμάτωση στην Γλώσσα και αντιμετωπίζονται ως «ΑΚΛΙΤΕΣ ΞΕΝΕΣ» π.χ. το Πάρτυ – τα πάρτυ. Το Στυλό – τα Στυλό κ.ο.κ.
      Ο Κος Ξενοφών Ζολώτα (1959) ΔΕΝ ΕΚΦΩΝΗΣΕ ΑΓΓΛΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ αλλά έδειξε ότι η ΑΓΓΛΙΚΗ Γλώσσα είναι παράγωγο της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ. Το παρατεταμένο χειροκρότημα ήταν γιά την αποδοχή και τον σεβασμό της 1ης και μοναδικής άρτια δομημένης, Νοηματικής Γλώσσας στον πλανήτη.

      Μακεδονίτικη η Μακεδονική Γλώσσα ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. Αποτελεί έντεχνο κατασκεύασμα γιά την διεκδίκηση της Γνήσια Ελληνικής Μακεδονικής Κληρονομιάς.
      Οι γνήσιοι Μακεδόνες μιλούσαν και μιλάνε Ελληνικά, όπως οι προγονοί τους.
      Έθνος ονομάζεται ένα σύνολο ανθρώπων που μοιράζονται κοινά γνωρίσματα που διακρίνουν το σύνολο αυτό, σε παγκόσμια κλίμακα.
      Τα κυριότερα από τα γνωρίσματα αυτά είναι η φυλή, η γλώσσα, το θρήσκευμα, η κοινή ιστορία,ο πολιτισμός που παράγουν και η γεωγραφική τους καταγωγή.

  20. Ας γραψω και εγω κατι.. Κατοικο στην δυτικη μακεδονια οπου υπαρχει το προπαγανδιστικο κινημα? κομμα? δεν ξερω πως να το πω ουρανιο τοξο.. Λοιπον εχω ερθει πολλες φορες σε ριξη μαζι τους γιατι πολυ απλα ειναι στοιχειωδεις αγραματη και προπαγανδιστες…Λοιπον το ιδιωμα δημιουργηθηκε τον 18-19 αιωνα γιατι.. Στην περιοχη τις Ελληνικης μακεδονιας κατοικουσαν σερβοι σλαβοι βουλγαροι αλβανοι τουρκοι και Ελληνες.Οποτε για το εμποριο με τα χρονια δημιουργιθηκε το ιδιωμα για να μπορουν ολοι να βγαλουν ακρη μεταξυ τους… Εχω διαβασει πολλες ιστοριες για το ιδιωμα αλλα αυτοι για μενα στεκη ποιο πολυ….. Δεν ειναι τυχαιο οτι ολες οι επιγραφες στην βεργινα ειναι στα ελληνικα … Δεν ειναι τυχαια στην πελλα ολα τα εβρηματα να ειναι στα ελληνικα … εχω δουλεψει χρονια στις ανασκαφες και ξερω πολλα γιατι τα βρισκαμε και τα βλεπαμε με τα ιδια μας τα ματια… Αφηστε σας παρακαλω πολυ την σλαβικη σας προπαγανδα..Σεβαστιτε την χωρα που ζητε και τον πολιτισμο που σας εδωσε ο κυριλος κα μεθοδιος τον 6-7 αιωνα χαλαρωστε λιγο και απολαυστε οτι ειναι να απολαυσετε.. σεβαστιτε εμενα σεβαστιτε ολους τους ελληνες… αν δεν σας αρεσει το κρατιδιο τον σκοπιων αλλιως βαρντασκα ειναι διπλα και σας περιμενει….. δεν νομιζω να πατε εκει … ο νωον νοειτο……. διαβαστε μαθετε μην ειστε στην προπαγανδα… σας παρακαλω πολυ.. μην αλλιωνετε την ιστορια μου σαν ελληνα και σαν μακεδονα ποθ μακεδονας = ελληνας.

    Εχω πολλα να γραψω και να αναλυσω …. τι να προτοπω??? οτι ο φιλλιπος ειχε καταγωγη απο την ηπειρο? οτι το μεγαλο βασιλειο τον μακεδωνον εγινε απο μικρα βασιλεια που ενωθηκαν??? οι εορδαιοι?? καθαροι μακεδονες με αρχαια ελληνικη διαλεκτο… πηγαν με τις αιγες…. επειτα πως και στισ πολης κρατοι στην νοτια ελλαδα ολοι μιλουσαν ελληνικα αλλα ειχαν λιγο διαφορετικη διαλεκτο αλλα γραματικα και γλωσικα ηταν ελληνικα… οποτε και με την μακεδονια ειχαν τοσα κοινα στην γλωσσα οποτε αποφασισαν να κανουν την κοινη ελληνικη και να την εφαρμοσουν σε ολοι την ελλαδα….

    αφηστε την προπαγανδα και ζηστε ομορφα την ζωη σας… Οποιος δεν θελει η βαρντασκα ειναι διπλα .

  21. Παράθεμα: Χορός «Βρατνίτσκα» … μιά Γαμήλια Χασαπιά κληροδότημα της Γρίβας στον Πολιτισμό ! | …η εφημερίδα της Γρίβας…

  22. όταν θέλουμε να πάρουμε με το καλό τους σλαβόφωνους Έλληνες τους λέμε ότι οι λέξεις που χρησιμοποιουν ειναι οι περισσότερες, αν τις δουμε από κοντά και ετυμολογικά, ελληνικές. αν θέλουμε να τους πάρουμε με το άγριο, θα τους πουμε ‘καλά, ρε σεις, 100 χρόνια πέρασαν από την απελευθέρωση της Μακεδονίας και ακόμα βουλγάρικα μιλατε;»…

    • «Λέγοντας «Μακεδονική γλώσσα» εννοούμε μιά αρχαία ελληνική διάλεκτο Δωρικής υφής, γνήσια και αρχαιοπινή Ελληνική γλώσσα που τη γνωρίζουμε από το περιορισμένο, πράγματι, υλικό που έχει διασωθεί (πρόκειται για 350 περίπου λέξεις, 150 προσηγορικά και 200 Κύρια ονόματα) … »
      Πηγή : Δίτομο έργο :
      ΤΟΜΟΣ Α’ : Ετυμολογική προσέγγιση των Επωνύμων και των Κύριων ονομάτων των γηγενών κατοίκων του χωριού «Γρίβα».
      Eκδόσεις «Γεώργιος Χρηστ. Αναστασάκης», σελ. 240
      ISBN 978-960-6635-22-9 (Δεκέμβριος 2015)

      σ.σ. Συντάκτη : Η επιμονή στην συνέχιση ομιλίας του γλώσσικού ιδιώματος.πέραν της «Ιδιοκτησία του», έχει να κάνει με το ότι πάνω σε αυτό είναι αποτυπωμένη ΟΛΟΚΛΗΡΗ η ΠΑΡΑΔΟΣΗ του τόπου μας. Αν το αποποιηθούμε, οι Κλέφτες θα το Οικειοποιηθούν. Άλλωστε η κακκεντρία των διπρώσοπων Αγράμματων που περιγράφεται δεν μας Αγγίζει μιας και δεν κάνουν το ίδιο με τους Σαρακατσάνους, Βλάχους, Αρβανίτες κτλ. που έχουν όμοια παραδοσιακή κληρονομιά.

Σχολιάστε